dimecres, 18 de novembre del 2015

Assemblea


Les rutines en L'Educació Infantil són la base metodològica, psicològica, afectiva i social per a l'estructuració de la jornada escolar. Una de les més important és L'assemblea.

L'assemblea és un recurs didàctic que permet recollir la dinàmica de treball i l'actuació del grup de la classe.

Per fer l'assemblea necessitem: un espai físic, còmode, estable, on hi haja panell i materials.

Sabeu per a què és important?

L'assemblea és important per a:
- aconseguir objectius i continguts
- desenvolupar competències bàsiques
- treballar normes
- conèixer els coneixements previs dels xiquets/etes
- anticipar i desenvolupar l'estructuració temporal
- desenvolupa/lingüístic, social i contingut.

Les coses que podem treballar a l'assemblea seran:

- Una de les coses que més importants per a tractar a l'assemblea és el moment de expressar les nostres emocions. 

Aquest moment és l'oportú per a expressar com ens sentim.
Quan estem enfadats, eufòrics primer hem de parar-nos, després hem de pensar que ens passa i per ultim he de actuar per a solucionar el problema.




- Conèixer el grup
.
- El pla d'acollida i el període d'adaptació.

- Posar-nos el baby i aprendre a asseure'ns en la catifa o coixí i escoltar.

- Cantar la cançó de benvinguda.

- Sortir el responsable de la setmana.

-Passar llista, ficant en el panell de la casa els nens que no han vingut. Contar els que som a classe. (podem iniciar la suma i la resta quan falta gent, per exemple, si hui no ha vingut Maria ni tampoc Ivan, quants nens no han vingut? 1+1=2. I si a la classe som sempre 20 xiquets i hui falten 2 quan som hui a classe? 20-2=18).

- Conèixer el dia de la setmana.

- Posar la data.

- Quin temps fa. 

- Recordar l'estació de l'any, el mes…

- Organitzar l'activitat didàctica i les situacions diàries de treball.

- Indicar les responsabilitats individuals del grup.

- Escoltar i respectar el torn de paraula.


- Treballar conceptes, conte, cançons…

- Contar el cap de setmana.

- Respectar la diversitat i les situacions conflictives.

- Convivència en grup i normes.

- Posar-se en el lloc del l'altre.

- Resolució de problemes.

-Converses suggerides.

- …


L'assemblea es realitzarà al principi i al final de cada jornada. A l'etiqueta de 'planificació de la jornada escolar' ho podreu comprovar.


Nosaltres a l'assemblea de dia 20 de setembre vam proposar posar-li nom a la nostra classe.

Primer vam proposar diferents noms:

- Els monstres (Pau)
- Els dofins ( Marta)
- Els peixos (Hèctor)
- Les ballarines ( Inés)
- Els pardalets ( Oscar)

Després vam fer una votació per veure quin nom ens agradava més i va eixir elegit per majoria que la classe de 3 anys s'anomenaria ELS PARDALETS. 

Vam pensar que sabiem sobre els pardalets:

- no tenen orelles.
- tenen nius.
- tenen ales.
- hi han pardals molt menust, altres molt grans.

Després vam pensar que coses volíem saber sobre els pardalets:

- que mengen
-com és el seu niu
- que fan
- com poden volar
- com es reprodueixen
- tenen mans?
- quantes especies de pardals hi ha
- son tots igual?
- es giten per a dormir?
- com es fan el niu?


En aquest projecte de treball volem que els pares també col·laboren, per tant enviarem una notía als pares. Els informarem sobre el tema que anem a investigar, els demanarem que si son experts o volen compartir informació amb nosaltres que vinguen i ens ho conten, els direm que si tenen documentació a casa sobre aquest tema que poden portar-lo...


Per finalitzar el projecte omplirem una taula com aquesta:


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada