Les
rutines en L'Educació Infantil són la base metodològica,
psicològica, afectiva i social per a l'estructuració de la jornada
escolar. Una de les més important és L'assemblea.
L'assemblea
és un recurs didàctic que permet recollir la dinàmica de treball i
l'actuació del grup de la classe.
Per fer
l'assemblea necessitem: un espai físic, còmode, estable, on hi
haja panell i materials.
Sabeu per a què és important?
L'assemblea és important per a:
- aconseguir objectius i continguts
- desenvolupar competències bàsiques
- treballar normes
- conèixer els coneixements previs dels xiquets/etes
- anticipar i desenvolupar l'estructuració temporal
- desenvolupa/lingüístic, social i contingut.
Les coses que podem treballar a l'assemblea seran:
- Una de les coses que més importants per a tractar a l'assemblea és
el moment de expressar les nostres emocions.
Aquest
moment és l'oportú per a expressar com ens sentim.
Quan
estem enfadats, eufòrics primer hem de parar-nos, després hem de
pensar que ens passa i per ultim he de actuar per a solucionar el
problema.
- Conèixer el grup
.
- El pla d'acollida i el període d'adaptació.
- Posar-nos el baby i aprendre a asseure'ns en la catifa o coixí i
escoltar.
- Cantar la cançó de benvinguda.
- Sortir el responsable de la setmana.
- Sortir el responsable de la setmana.
-Passar
llista, ficant en el panell de la casa els nens que no han vingut.
Contar els que som a classe. (podem iniciar la suma i la resta quan
falta gent, per exemple, si hui no ha vingut Maria ni tampoc Ivan,
quants nens no han vingut? 1+1=2. I si a la classe som sempre 20
xiquets i hui falten 2 quan som hui a classe? 20-2=18).
-
Conèixer
el dia de la setmana.
- Posar
la data.
- Quin temps fa.
-
Recordar
l'estació de l'any, el mes…
-
Organitzar
l'activitat didàctica i les situacions diàries de treball.
-
Indicar les
responsabilitats individuals del grup.
-
Escoltar i respectar el torn de paraula.
-
Treballar conceptes, conte, cançons…
- Contar el cap de setmana.
-
Respectar la diversitat i les situacions conflictives.
- Convivència en grup i normes.
- Posar-se en el lloc del l'altre.
- Resolució de problemes.
-Converses suggerides.
- …
L'assemblea
es realitzarà al principi i al final de cada jornada. A l'etiqueta
de 'planificació de la jornada escolar' ho podreu comprovar.
Nosaltres
a l'assemblea de dia 20 de setembre vam proposar posar-li nom a la
nostra classe.
Primer
vam proposar diferents noms:
- Els
monstres (Pau)
- Els
dofins ( Marta)
- Els
peixos (Hèctor)
- Les
ballarines ( Inés)
- Els
pardalets ( Oscar)
Després
vam fer una votació per veure quin nom ens agradava més i va eixir
elegit per majoria que la classe de 3 anys s'anomenaria ELS
PARDALETS.
Vam pensar que sabiem sobre els pardalets:
- no tenen orelles.
- tenen nius.
- tenen ales.
- hi han pardals molt menust, altres molt grans.
Vam pensar que sabiem sobre els pardalets:
- no tenen orelles.
- tenen nius.
- tenen ales.
- hi han pardals molt menust, altres molt grans.
Després
vam pensar que coses volíem saber sobre els pardalets:
- que mengen
-com és el seu niu
- que fan
- com poden volar
- com es reprodueixen
- tenen mans?
- quantes especies de pardals hi ha
- son tots igual?
- es giten per a dormir?
- com es
fan el niu?
En aquest projecte de treball volem que els pares també col·laboren, per tant enviarem una notía als pares. Els informarem sobre el tema que anem a investigar, els demanarem que si son experts o volen compartir informació amb nosaltres que vinguen i ens ho conten, els direm que si tenen documentació a casa sobre aquest tema que poden portar-lo...
Per finalitzar el projecte omplirem una taula com aquesta:
En aquest projecte de treball volem que els pares també col·laboren, per tant enviarem una notía als pares. Els informarem sobre el tema que anem a investigar, els demanarem que si son experts o volen compartir informació amb nosaltres que vinguen i ens ho conten, els direm que si tenen documentació a casa sobre aquest tema que poden portar-lo...
Per finalitzar el projecte omplirem una taula com aquesta:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada